Hva er sannhetsøyeblikk?
Om du setter sammen "sannhet" og "øyeblikk", får du en opplevelse som gjelder der og da - i løpet av en begrenset tidsperiode.
Denne sannheten kommer ofte plutselig og uventet, men den kan være kraftig og sjelsettende. Selve begrepet kommer fra det spanske el momento de la verdad, som beskriver det øyeblikket på en tyrefekterarena hvor matadoren og oksen ser hverandre i øynene. De forstår begge at dette er kampens høydepunkt, og at det er nå matadoren skal sette inn det endelige, dødelige støtet.Ernest Hemingway introduserte begrepet "moment of truth" i møtet mellom dyr og mennesker. Det er nok dette begrepet som har satt seg i vår moderne oppfatning av hva dette dreier seg om.
Vi har videreført begrepet. Dette kan vi definere som alle de gangene du møter en kunde; enten ansikt til ansikt, via digitale flater eller telefon. Dette handler også om reaksjonsmønstre når folk møter ditt budskap gjennom tradisjonelle medier. Vi snakker altså om direkte eller indirekte markedskommunikasjon.
Innorange
Innorange måler besøkendes bevegelsmønster ved hjelp av WiFi sensorer strategisk plassert i butikken, på kjøpesenteret eller i sentrum av byer og tettsteder.

Denne informasjonen registreres og danner grunnlag for rapporter og analyser i et egnet forretningsanalyseverktøy, og kan så benyttes av All Advice til å danne grunnlag for forbedringsaktiviteter.
Les mer om Innorange
Sannhetsøyeblikk i praksis
Kan du se det for deg; Du har vært på reisefot med familien i noen timer, og dere ser frem til noen avslappende dager med ferie.
Du har vært flink til å google og sjekke Tripadvisor på forhånd, og har kanskje vært heldig å få et hotellrom som passet både lommebok og familiens ønsker.
Dere går bort til resepsjonen og oppgir navn og sier at dere skal sjekke inn. Da starter et sannhetens øyeblikk som blir avgjørende for oppholdet og hvordan dere senere forholder dere til hotellet.

Det burde ikke være tvil om hva du foretrekker, men denne lille forskjellen gjør enormt mye med ditt inntrykk av møtet med tjenesten. Sannsynligheten er svært stor for at du vil velge dette hotellet en annen gang eller anbefale det til andre.
Bildet har for øvrig ingenting med scenariet å gjøre. Det er tatt på Thon Hotel Panorama i Oslo, der servicenivået oppleves som høyt og godt.
Vår løsning
I en kundereise er det ofte mange ulike touch points eller sannhetsøyeblikk