Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/5/1/5/alladvice.no/httpd.www/wp-content/plugins/revslider/includes/framework/functions-wordpress.class.php on line 257 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/5/1/5/alladvice.no/httpd.www/wp-content/themes/betheme/functions/theme-woocommerce.php on line 153 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/5/1/5/alladvice.no/httpd.www/wp-content/plugins/ajax-search-lite/includes/classes/widgets/widgets.inc.php on line 6 7 gode tips til hvordan du kan bruke et CRM | All Advice

7 gode tips til hvordan du kan bruke et CRM

7 gode tips til hvordan du kan bruke et CRM

Suksess kommer fra maksimal utnyttelse av de evner som du har. De fleste av selskapene bruker CRM-systemer, men ikke alle av dem er fullt ansette det til sin fordel. Så her er noen måter du kan bruke din CRM til å forbedre dine salgsprosesser.

Still spørsmål til din suksess for å overvinne feil

Du bør være i stand til å analysere hvorfor du var vellykket med avtaler du landet og hvorfor ikke i de andre?
Bruk din CRM kontaktinformasjon, som har kundens kommunikasjonshistorikk og natur av virksomheten, for å se hvilke grunner utløste deres beslutning om å forsegle avtale eller på annen måte.

Administrer ditt salgsteam

Til tross for de forskjellige måtene CRM kan hjelpe dine selgere i å håndtere kunder, kan du holde deg informert om hva som skjer i ditt salgsteam ved å spore oppgaver som er tillagt dem, kundekommunikasjon, antall avtaler lukket etc.

Øk effektiviteten

Å Starte dagen med å planlegge dine oppgaver er nøkkelen til å spare tid og øke effektiviteten. Salgs-CRM kan hjelpe deg å optimalisere salget til teamets daglige tidsplaner.
Du kan spare tid på adminoppgaver ved å prioritere oppgaver og sette påminnelser, som i sin tur vil føre til økt produktivitet og kundetilfredshet. Bortsett fra å øke produktiviteten, er det også viktig å holde salgsteam fokusert og motivert til å være i stand til å utføre sine planlagte oppgaver.
Å foreslå at dine selgere kan bruke litt tid på å slappe av og motivere seg selv, kan vise seg å være en effektiv praksis.

Samarbeide mellom team

Samarbeid mellom team gir kunden en positiv oppfatning av virksomheten, som igjen gjenspeiler den måten de oppfatter dine produkter og tjenester, og på salgstall.
For bedre samarbeid innen ditt salgsteam, skape rørledninger på CRM for en sunn visning av prosjektet kartet. Dediser oppgaver, tidsfrister og respektive folk til å fullføre disse oppgavene.
På denne måten blir hvert medlem varslet om sine oppgaver og sin kollega, som muliggjør informasjonsdeling og unngår konflikter.

Kundetilfredshet

Nøkkelen til kundetilfredshet er å forsikre seg om at de forstår at du bryr deg om deres behov og ønsker.
Ditt CRM verktøy vil være nyttig her for å notere ønsker, krav og spørsmål etter hvert møte eller samtale. Neste gang en selger snakker med dem kan de oppdatere seg på tidligere samtaler, lese dokumentasjon, etc.
Med Salesbox blir dette langt enklere, idet du kan oppdatere detaljer på din mobil, e-post kalender eller direkte inn i systemet.

Kommunikasjon

Stadige kommunikasjonsaktiviteter kan gi en tillit som kan sikre deg business. Du kan holde kontakten med kunden og holde deg oppdatert på hendelser ved å bruke media-app integrasjoner og ringefasiliteter i ditt CRM.
Husk også å holde dine kunder oppdatert om din produktutvikling.

Les mer om SALESBOX